سازگاری SATA
 
پاردیکس
اتحادیه وبلاگ های Ubisaft و Konami
 
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : اسپارو

11

 

سازگاری SATA :
قبل از باز کردن کنسول شما احتیاج دارید که نوع چیپست مادربرد کامپیوترتون رو که توانایی فلش کردن درایو رو داشته باشه بشناسید. کل درایوهایXBOX360، از پورت SATA برای تبادل اطلاعات با MainBoard خود کنسول استفاده میکنند، که شما بالطبع برای انجام مراحل حتما به این پورت بر روی PC خودتون احتیاج دارید .در شکل زیر نمونه ای از این درگاه رو میبینید .

 

 

 

درایو BenQ، قابلیت فلش شدن (کپی خور) با اکثر چیپستهای SATA را داراست .
این درایو، چیپستهای Silicon Image, Promise, and NForce2 را پشتیبانی نمیکند .

در کل میتوان گفت که چیپستهای Intel ICH5/6/7/8 chipsets, NForce 3/4, SiS, Uli, Jmicron, و همچنین اکثر VIA رو ساپورت کرده و براحتی میشناسد .تنها راه پی بردن به این مطلب که آیا چیپست من با درایو سازگار هست یا خیر، با اتصال درایو به کامپیوتر امکانپذیر است .اگر نوع کارت SATA شما متعارف نباشد قاعدتا نباید توسط درایو شناخته بشه و طبیعتا امکان Flashing با این کامپیوتر امکان ندارد .
اگر چیپست شما توسط درایو تحت ساپورت نیست، تنها از این راه میشه اطمینان حاصل کرد. به هیچ وجه نگران صدمه دیدن درایو یا Break شدن آن نباشید، چون در صورت عدم پشتیبانی از یکدیگر هنگام بوت برای انجام مراحل کار، فقط درایو به PC شناخته نشده و هیچ خطری برای آن ایجاد نمیشود .
کسانیکه از روش بالا متوجه عدم سازگاری چیپست کامپیوترشون با درایو شدند، میتوانند از کارتهای VIA که در بازار یافت میشود، خریداری کرده و در پورت PCI سیستمشون استفاده کنند(VIA VT6421 PCI card) .
نکته مهمی که نباید فراموش شود اینست که حتما قبل از انجام مراحل کار، درایور مربوط به چیپست کامپیوتر و SATA بر روی سیستم نصب باشد. این درایورها اغلب درون CD مین برد کامپیوتر وجود دارد. ضمنا آخرین ورژن درایورهای مربوط به کارتهای VIA SATA از اینجا قابل دریافت میباشد .

 


شناخت درایو BenQ :
شما میتونید از مدل درایوتون با توجه به تصویر زیر اطمینان حاصل کنید(قبل از باز کردن کنسول). تا اینجا فعلا شما از صحت چیپست کامپیوتر خودتون با درایو کنسول اطمینان حاصل کردید. مراحل کار از اینجا به بعد آغاز خواهد شد .

 

این مقاله نحوه کپی خور کردن با USB Flash Memory، را آموزش خواهد داد، در حالیکه روشهای دیگری مثل NTFS4DOC و یا Floppyنیز موجود میباشد که به منظور راحتی آموزش با روش Flash Memory یا کول دیسک پرداخته میشود(روش فلاپی خیلی شبیه این روش هست که سعی میشود در آخر به اونها اشاره کرد) .
شروع مراحل زیر فقط در PC صورت گرفته و هیچگونه نیازی به کنسول و یا اتصال درایو اون به کامپیوتر نیست .
برای شروع، شما نیاز دارید تا آخرین Firmware مربوط به درایو BenQ رو از طریق اینترنت دانلود کنید .برای این منظور شما احتیاج به نرم افزار automated Xbins downloader دارید. بعد از دریافت آن شما باید بر روی هار خود مثلا Desktop کامپیوتر Extract نمایید .بعد از اینکار بداخل فولدر Xbins که در Desktop شما وجود دارد، رفته و بر روی فایل xbins.exe کلیک میکنید(لازم بذکر است که حتما قبل از اینکار باید به اینترنت متصل باشید). بعد از اجرای فایل xbins.exe مشاهده میکنید که یک پنجره MS-DOC نمایش داده میشود، شما کار خاصی انجام نمیدید و منتظر میمانید تا خود نرم افزار به FTP سرور مربوطه Connect شود. بعد از برقراری اتصال، حال شما محیط نرم افزار FileZilla رو میبینید .

 

این نرم افزار دارای دو پنجره در داخل خودش هست که سمت چپ کامپیوتر شما و سمت راست Xbins FTP server قابل مشاهده هست .شما فقط کافیست که در پنجره سمت راست با کلیک بر روی فولدر XBOX360 و طی مراحل به این آدرس برسید
/XBOX 360/firmware/hacked firmware/Benq VAD6038/
حالا شما براحتی به Firmware به روز درایو BenQ دسترسی دارید و با یک Drag ساده اونرو به پنجره سمت چپ بکشید و منتظر بمونید تا دانلود تا انتها طی بشه .بعد از اتمام دانلود، این فایل در PC شما و در خود نرم افزار (در پوشه Downloads) ذخیره میشود .
به هیچ عنوان این فایل(فریمور iExtreme 1.4)،را از فرومها یا Upload Center ها دانلود نکنید، چون احتمال خراب(ناقص)بودن،به روز نبودن و یا ویروسی بودن فایل وجود دارد، که این امر ممکنه درایو شما را با مشکلات اساسی مواجه کند .

در مرحله بعد شما احتیاج به نرم افزار iPrep دارید تا با کمک آن بتوانید Firmware موجود در داخل درایو رو بخونید یا اونو با iXtreme جایگزین کنید(عملکرد این نرم افزار چیزی تقریبا شبیه Loader رسیور ماهواره هست اما با قابلیتهای بیشتر، ولی روش کلی کار تقریبا یکسان هست).
iPrep برای Run شدن بر روی سیستم شما نیازمند Microsoft .NET Framework v2 میباشد .لذا از نصب بودن آن بر روی سیتم خود اطمینان حاصل کنید .
بعد از نصب iPrep، شما برای کارکرد بهتر و البته مطمئن تر نرم افزار نیاز دارید تا حتما فایل Firmtool 1.2 را بعد از دریافت در آدرس زیر کپی کنید که در اینجا بعنوان مثال محل نصب iPrep درون درایو C میباشد(هنگام کپی کردن سیتم از شما سئوالی مبنی بر موافقت این فایل با فایل قبلی میپرسد که شما با کلیک بر روی گزینه YES اینکار رو Accept میکنید).
C:Program FilesX-ProjectsiPrep 101ResourcesTools
حالا به Desktop برگشته و نرم افزار iPrep رو اجرا میکنید .قبل از هر کاری از منوی Tools بالای نرم افزار گزینه Check for updates رو انتخاب میکنید که زمان این آپدیت چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به طول می انجامد(قبل از اینکار از صحت ارتباط خودتون با اینترنت آگاه باشید).
بدون انجام این آپدیت، iPrep قادر به شناسایی و فراخوانی iXtreme نمیباشد .

 

در کادر بالایی نرم افزار ۲ فیلد وجود دارد که اولی برای فراخوانی Firmware برای درایو Samsung و دیگری یرای BenQ میباشد که شما با فیلد دومی کار دارید .بر روی گزینه Load Firmware کلیک کنید، حال سیستم از شما آدرس Firmware مربوط به فایل iXtreme رو میپرسد که شما با رفتن به درون فولدر Xbins موجود در Desktop و بعد از اون داخل فولدر Downloads فایل iXtreme رو Open میکنید .

 

هیچ احتیاجی به Extract فایل rar. نیست و باید بصورت rar. در نرم افزار قرار گیرد .

 

حالا پنجره محاوره ای کوچکی به شما نمایش داده میشود که بر روی گزینه No کلیک میکنید .در پنجره بعدی iPrep برای ادامه کار از شما مقدار Speed را سئوال میکنه که اگه با ۸X موافق بودید Yes میکنید تا این سرعت براتون ست بشه .اما اگه سرعت دیگری رو مدنظر داشتید(۲x 5x 8x 12x)، با انتخاب گزینه No میتونید آنرا برگزینید .

 

بطور قطع نمیتوان گفت که کدام سرعت مناسبتر است، اما در سرعتهای پایین درایو با صدای کمتری کار میکند ولی بازیها با Load طولانی تر مواجه میشن که البته منجر به اصطهلاک لیزر نیز خواهد شد .بنظر من سرعت ۱۲X مناسبترین سرعت هست، چون سرعت نرمال خود درایو نیز همین مقدار و امکان بن شدن با فرضیه عدم مچ بودن سرعت با سرعت نرمال درایو نیز از بین خواهد رفت .

 

توضیح نقاط مشخص شده در تصویر فوق :
۱-شما باید نوع چیپست خودتون رو از درون این منوی بازشدنی انتخاب کنید، همچنین
با کلیک بر روی گزینه Switch to IDE/SCSI Based Controllers به نرم افزار این اجازه رو
میدید که چیپست مناسب رو خودش انتخاب نماید .
حتما به عبارت نوشته شده بالای فیلد انتخاب چیپست دقت کنید، این عبارت باید حتما بعد از انتخاب چیپست شما با رنگ سبز و با این مضمون حک شده باشد

 

MTKFlash and DocFlash compatible

در صورت نمایش برنگ نارنجی ویا قرمز با مضامین زیر، از ادامه عملیات خودداری کنید

 

DocFlash compatible only
This Device is not supported

2-در این کادر شما باید از منوی لیستی Destination، کول دیسک رو انتخاب نمایید .
بعد از انتخاب آن، حتما کادر کوچک Format/Make device bootable رو تیک بزنید .
این امر مستلزم اینست که از قبل Flash Memory شما به پورت USB کامپیوترتون متصل بوده و بعنوان یک Removable Drive، توسط سیستم شناخته شده باشد .
۳-اکنون با کلیک بر گزینه Prepare Destination، پنجره کوچکی جهت نمایش Progress عملیات نشان داده خواهد شد، که اگر تمام مراحل با موفقیت انجام یافته باشد پنجره محاوره ای با مضمون Prepration Complete ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی گزینه OK عملیات به پایان خواهد رسید .
تمام اطلاعات قبلی موجود در Flash Memory شما حذف خواهد شد .

نحوه اتصال PC و XBOX360 :
PC و ۳۶۰ را خاموش کنید و از وصل بودن کابل Power و Video کنسول اطمینان حاصل کنید .
لازم نیست که سر کابل Video به TV متصل باشد .

 

برای برقراری Safety بالا، حتما کنسول و PC خودتون رو ارت کنید .چون عدم انجام اینکار ممکنه باعث بروز آسیبهای جبران ناپذیری به درایو کنسول یا چیپست MainBoard کارت SATA کامپیوتر شما شود(البته بدون انجام ارتینگ هم عملیات تغییر Firmware امکانپذیر میباشد).

سپس تمام کابلهای مربوط به DVD Drive، HDD وغیره درون کامپیوتر جدا شود تا باعث صدمه به مراحل کار نگردد .البته شما میتونید از BIOS کامپیوترتون این Device ها رو Disable کنید، اما کندن کابلهای Data و Power آنها مناسبترین روش میباشد .

بوت نمودن PC از طریق USB :
به منوی تنظیمات BIOS کامپیوترتون وارد شوید(اغلب MotherBoard ها با فشار دادن کلید DEL، قابلیت دسترسی به این منو را دارا هستند).

 




سپس همونطور که در عکسهای فوق میبینید، به قسمت Advanceb BIOS میروید و ۱st Boot رو کول دیسک قرار میدید و بعد از Save تنظیمات، Exit میکنید .
این روش همانطور که پیشتر نیز گفته شد، بسته به نوع MainBoard میتونه متفاوت باشد. اگه چنانچه از روش بالا نتیجه نگرفتید(نام کول دیسک خودتون را پیدا نکردید)،میتونید تمام Sequence های مربوط به Boot رو Disable کنید .چون هارد شما از قبل اتصال آن جدا شده، خواهید دید که سیستم شما بصورت Default با کول دیسک بالا(Boot)، آمده و نیاز به هیچ تنظیماتی برای بوتینگ سیتم ندارید(من این مشکل رو داشتم که از این روش استفاده کردم).
در صورتیکه از Floppy استفاده کرده اید،۱st Boot خود را Floppy ست کنید .

فلش کردن درایو BenQ(قسمت اول Backup از فریمور اصلی) :
در این مرحله، کابل SATA رو به کنسول و سر دیگر آنرا به PC متصل کنید .سپس کامپیوتر رو روشن کرده و با Flash Memory بوت میکنید(در بالا گفته شد)، در ضمن حتما کنسول باید خاموش باشد .

 

در Screen مانیتورتون میتونید توضیحات نرم افزار iPrep رو ببینید که با زدن (Y) این صفحه رو Accept میکنید .

 

در این مرحله دو نوع درایو به نامهای Samsung و BenQ رو مشاهده میکنید که هر کدام دارای دو Item هستند(اولی جهت Readig و دومی برای Flashing کاربر دارند)، شما با بالایی یعنی BenQ کار دارید .حال شما باید از Firmware اصلی درایوتون Backup تهیه کنید برای اینکار همونطور که در تصویر میبینید عینا این عبارت به اضافه شماره سریال کنسول خودتون رو وارد میکنید(به فاصله و بزرگ-کوچکی کارکترها توجه کنید). مثال :

 

dBen 1234567 12345 press enter

 

سریال شما پشت کیس کنسول وجود دارد، که باید بجای اعداد بالا جایگزین شود .
درصفحه بعدی یکسری راهنمایی توسط نرم افزار برای شما نشان داده میشود که با زدن کلید (Y) عملیات را ادامه میدید، در حالیکه کنسول شما همچنان خاموش میباشد .

*کنسول رو روشن کرده و ۲ ثانیه یا بیشتر صبر میکنید تا نمایش وضعیت در حالتی بین
۰×۵۱ و ۰xD1 قرار بگیرد .
*کنسول رو خاموش کرده و ۲ ثانیه یا بیشتر صبر میکنید تا خط وضعیت در حالت ۰xD1
ثابت بماند .
مجددا کنسول رو روشن میکنید .حالا شما قادر به خواندن(Backup) از Firmware اصلی درایوتون هستید و پیغام ۰×۷۳ رو نیز میبینید .Reading بصورت خودکار شروع خواهد شد .
دقت کنید تا تمام ۴ بانک اطلاعاتی در انتهایشان با پیغام OK مواجه شده باشند .در خط پایین نیز باید پیغام Reading finished! بوسیله Datasum نمایش داده شده باشد .

 

بعد از این مرحله Firmtool، بصورت خودکار Run شده و آماده انجام Hacking خواهد شد .
اگر مانند تصویر زیر با پیغام SUCCESS با رنگ سبز مواجه شدید، کنسول رو خاموش کرده و وارد عملیات Flashing شوید .

 

در صورت مشاهده هر گونه Message با رنگ قرمز، به هیچ عنوان عملیات مربوط به Flashing رو آغاز نکنید(این Errorها دلایل متفاوتی دارن که از پرداختن به آنها خودداری میشود).

قسمت دوم هک کردن Firmware اصلی :
بعد از اتمام مرحله Reading، حالا وارد بخش هک کردن Firmware میشوید .شما در این بخش احتیاجی به Restart کامپیوتر برای انجام مراحل Flashing ندارید اما باید کنسول خودتون رو حتما خاموش کنید .اینبار باید شماره سریال کنسول رو به این صورت تایپ نمایید .

 

fBen 1234567 12345 press enter

 

در حالیکه همچنان کنسول خاموش میباشد، در صفحه بعدی با زدن (Y)، عملیات رو Accept نموده و پی میگیرید .
*کنسول رو روشن کرده و ۲ ثانیه یا بیشتر صبر میکنید تا نمایش وضعیت در حالتی بین
۰×۵۱ و ۰xD1 قرار بگیرد .
*کنسول رو خاموش کرده و ۲ ثانیه یا بیشتر صبر میکنید تا خط وضعیت در حالت ۰xD1
ثابت بماند .
حال با روشن کردن دوباره کنسول، و مشاهده پیام ۰×۷۳ میتوانید درایو خودتون رو هک کنید .عملیات Erasing بصورت خودکار شروع خواهد شد .

 

بعد از این مرحله شما با این کادر که در بالای صفحه مبنی بر خاموش کردن کنسول مواجه میشوید که در تصویر زیر مشخص شده .

 

تذکر مهم: شما قبل از اینکه برای ادامه عملیات کلیدی رو فشار بدید، باید حتما بر خلاف پیغام نرم افزار کنسولتون رو روشن کنید !(در صورتیکه با کنسول خاموش عملیات رو پی بگیرید، بعلت وجود Bug در این ورژن از iPrep، عملیات Freeze شده و iPrep قادر به نوشتن iXtreme بر روی درایو شما نمیباشد).
پس در حالیکه کنسول روشن هست، با زدن یکی از کلیدهای کیبرد نوشتن iXtreme 1.4، بر روی Firmware اصلی رو دنبال میکنید که در صورت موفقیت با ۴ بانک اطلاعاتی با پیغام OK مواجه خواهید شد .همچنین عبارت Writing finished! بوسیله Datasum رو میبینید که صحت اعمال شما رو خواهد رساند .

===============
کلیه عملیات بالا همانطور که ذکر شد از طریق floppy و روش NTFS4DOC CD نیز امکانپذیر میباشد. اما بنا بر تاکید نویسنده سعی کنید تا حد امکان از Floppy استفاده نکنید. چون دیده شده که یکسری از افراد هنگام انجام عملیات، بدلیل قدیمی بودن تکنولوژی ساخت، با مشکل مواجه شدند(در صورت استفاده، ترجیحا یک Floppy نو بکار گرفته شود).
اینکار بوسیله دستگاههایی که قابلیت Data Storage رو دادند، نیز امکانپذیر میباشد(من خودم از MP3 Player استفاده کردم).
لازم به یادآوری است که Firmware اصلی درایو شما درون Flash Memory شما ذخیره شده است(حتما یک کپی از آن تهیه نموده و در جای مطمئن نگهداری نمایید).
کلیه ورژنهای مربوط به فایلها و نرم افزارهای یاد شده در آموزش بالا، تا زمان نوشتن مطلب به روز بوده، ولی شما سعی کنید تا حتما آخرین نسخه آنها رو برای کارتون دانلود کنید(قبلا چگونگی اینکار توضیح داده شده است).
در انجام مراحل کار به هیچ وجه عجله نکنید و کلیه مراحل رو با آرامش و دقت انجام دهید، که در این صورت قاعدتا نباید با مشکلی مواجه شوید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Ubisaft and Konami و آدرس ubisaft.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 20249
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Susa Web Tools
Susa Web Tools